CZ EN

PPC vs. SEO

28.3.2017

Neboli placené umístění webu ve vyhledávači a neplacené umístění webu ve vyhledávači

Je evidentní a není to ostuda, že spousta lidí nemá přesně utříbeno co to vlastně PPC a SEO je a jaký je mezi nimi rozdíl. I nám trvalo než jsme do této problematiky zabředli a pouze ten kdo se těmto marketingovým nástrojům plně věnuje si je může podmanit a pravit tu magickou větu: „Ovládám vyhledávače.“

Začněme tedy zlehka. Celé toto téma se týká umístění webu ve vyhledávači. Každý kdo chce mít úspěšný web, musí být ve vyhledávačích na předních příčkách. Jsou stovky studií, které ukazují, že běžný uživatel internetu při vyhledávání prohlídne prvních 5-10 stránek, více času vyhledáváním neztrácí, proto je základem úspěchu dobré umístění ve vyhledávači

Vymezení pojmů:

SEO

SEO což je Search Engine Optimization - OPTIMALIZACE PRO VYHLEDÁVAČE se zabývá architekturou webové stránky a to již od základů. Internetový vyhledávač hodnotí weby a právě jejich architekturu. Pokud je web postaven dobře má velkou šanci ve světě virtuální konkurence uspět.

Můžete si to představit jako nějakou architektonickou soutěž, kde hlavní cenou je nejlepší umístění ve vyhledávači a to na základě toho jak kvalitní web (budovu) jsou schopni postavit. Místo bodů jsou hodnoceni boty. Čím více botů tím lepší umístění ve vyhledávači.

Vyhledávače (porota) je hodnotí dle různých kritérií, jakými jsou:

Relevantnost – Obsah webu by měl co nejvíce odpovídal tomu co ve vyhledávači hledám. Mimo jiné je relevantnost webu klíčovým faktorem PPC reklam, kterým se budeme věnovat později.

Relevantnost se dále skládá z následujících:

  1. Kvalita obsahu webu – jaký obsah na webu je, jak je užitečný a jak se obsah shoduje s tím co uživatel hledal.
  2. Kvantita – kolikrát je daný výraz, který uživatel hledá ve vyhledávači zmíněn na webu.
  3. Odkazy – Čím více jiných webů na můj web odkazuje tím vyšší budu mít počet botů.
  4. Návštěvnost – v neposlední řadě má návštěvnost mého webu zásadní vliv na relevantnost a umístění webu ve vyhledávači.
  5. Klíčová slova – podle nich vyhledávače zjišťují co web obsahuje.

Optimalizace – probíhá v jednotlivých částech webu:

  1. Název stránky
  2. Popis stránky
  3. Nadpisy stránek a odstavců
  4. Samotný text

Ve všech částech by měla být klíčová slova použita co nejčastěji,ale stále by to mělo být v mezích a dávat smysl.

Shrnutí na závěr:

  • SEO je zdarma, ale je to věda, sice ho dokážete do určité míry zvládat bez pomoci, ale je to stejné jako u doktora, rýmu si vyléčíte sami, ale s angínou už za odborníkem musíte.
  • Ke zjištění nedostatků vaší webové stránky v  existuje několik free nástrojů.např. seo-servis.cz
  • Čím lépe mám web stavěný tím lépe bude umístěn ve vyhledávači.

Pomocí SEO soupeří weby o tyto místa ve vyhledávači:

PPC

PPC neboli pay per click – PLATBA ZA PROKLIKNUTÍ, můžete ho také znát jako SEM. Jedná se o způsob velmi účinného internetového inzerováni a je založeno na principu, platby za každý proklik uživatele na Váš web, ale nikdy jindy ne, takže neplatíte žádnou stálou cenu jako je tomu u jiných způsobů reklamy.

Samozřejmě konkurence je veliká a částka za proklik se liší především poptávkou, čím více je dané klíčové slovo vyhledávané tím více webů si chce toto slovo koupit a tím se zvedá jeho cena. Funguje to na bázi aukce, kdo dá víc ten si koupí lepší místo.

 

Každý vyhledávač má svůj vlastní PPC nástroj

např.   seznam.cz – Sklik.cz
google.com – googleadwords.com

V těchto nástrojích si vytvoříte tzv. kampaň kde za pomocí klíčových slov vytváříte svůj inzerát.

Abyste mi lépe rozuměli tak celá reklama je postavena na sadách klíčových slov, tyto klíčová slova by měla korespondovat s obsahem Vašeho webu a měli byste si již dopředu stanovit co od reklamy chcete:

  1. Chcete více návštěvníků na váš web?
  2. Chcete aby se návštěvníci na web vraceli?
  3. Chcete zvýšit konverzi? To, aby lidé svůj nákup uskutečnili?

Položte si tuto otázku hned na začátek a  tvořte podle ni jednotlivé kampaň, rozhodně není žádoucí mít jednu kampaň pro všechny cíle najednou, ale raději tři kampaně zaměřené konkrétněji.

Shrnutí na závěr:

  • U PPC reklamy neplatím žádnou stabilní částku, ale platím pouze když mou reklamu někdo opravdu prohlíží.
  • Koupě inzertního místa probíhá pomocí aukce – čím vyšší nabídnu částku tím lepší budu mít postavení.
  • Aktuální kampaň musím neustále sledovat a upravovat dle situace a to za pomoci analytických nástrojů, které daný vyhledávač nabízí.
  • PPC souvisí se SEO optimalizací, čím lépe budu mít web optimalizovaný tím méně budu za proklik platit.

Pomocí PPC  soupeří weby o tyto místa ve vyhledávači:

Doufáme, že pro Vás byl náš článek užitečný a že Vám snad vysvětlil alespoň základní principy těchto složitých marketinfgových aktivit, které jsou v dnešní době nepostradatelným pomocníkem pro úspěšné podnikání na internetu. 

Není-li Vám však všechno jasné, napište a společně se na to podíváme.

 

Vaše Sedmička

Poptávkový formulář

Vývoj software na zakázku

Vaší vizi přepracujeme do virtuální podoby, pomůžeme Vám domyslet všechny detaily, seznámíme Vás s prostředím, do kterého vstupujete. Zákazníkům se věnujeme naplno, vždy s osobním přístupem.

PO-NE 9-19 HOD.

+420

776 88 69 06

Naši klienti