CZ EN

Nejznámější loga aneb Logo je základ firmy

26.10.2016

Než se podíváme na loga a jejich hlubší myšlenky několika významných světových společností, přemýšleli jste někdy proč má Apple ve znaku právě nakousnuté jablko nebo co v sobě ukrývá známe Mc Donnaldské M?
Ač se společnosti, které tu máme uvedené zabývají čímkoli a na první pohled je nespojuje nic, kromě jejich úspěchu, je tu ještě jedna věc, která je jejich pojítkem a originální loga, která mají mnohdy skrytou hlubší myšlenku.


Proto nepodceňujte důležitost loga, nenechte si vytvořit logo reklamní agenturou, která váš firemní podpis splácá pouze z hotových ikonek, ale nechte tvorbu na někom kdo si s ním pohraje a vytvoří značku, která tu po Vás zůstane.

 

Úspěšné firemní identity



1.    Apple

Samotný název značky Apple vznikl na základě jednoduchosti. Zakladatel Applu Stave Jobs chtěl vytvořit značku, kterou si lidé zapamatují, vytvořit značku pomocí předmětu, který každý zná, předmětu,  který symbolizuje svěžest. Proto slovo Apple, které v sobě rovněž skrývá symbol něčeho nového – biblický příběh Adama a Evy a pokušení s jablkem, či zrození celé Newtonovi myšlenky právě díky jablku.

Podobu nakousnutého jablka má logo z důvodu odlišení se od třešně, kterou by mohla ikona připomínat.


2.    FedEx

Známá americká firma zabývající se logistikou, svým logem vyhrála několik návrhářských cen a její logo je považováno za jedno z nejnápaditějších log vůbec. Není se čemu divit, tvůrcem loga je jeden z nejlepších grafiků dnešní doby Walter Landauer.
Jen málokdo si všimne skryté šipky mezi písmeny D a E, která symbolizuje rychlost, preciznost a směr kupředu.

 




3.    Amazon

Téměř na první pohled si jistě všimnete smajlíka, v logu jednoho z nejznámějších e-shopů. Kromě smajlíka dotvořeným písmeny „m“ a „a“ je pusa smajlíka zároveň šipkou vedoucí od písmene „a“ k písmenu „z“, což má symbolizovat široké spektrum sortimentu, který můžete na Amazonu koupit.

 




4.    Mc Donnald´s

Nejznámější řetězec fastfoodu na světě má ve svém znaku M, jako počáteční písmenko názvu firmy, tvar písmene M rovněž symbolizuje vstup do chrámu, že by vstup do chrámu s jídlem?






5.    Burger King

Největší konkurent Mc Donald´s si dal již od počátku záležet na odlišnosti od svého konkurenta. První desetiletí měl ve svém znaku krále hamburgerů sedícího na hamburgeru. Logo nakonec roku 1969 zjednodušili na samotný symbol housky s masem, který je v logu znatelný dodnes.



6.    American Airlines

Americké aerolinky měli ve svém znaku již od začátku své působnosti symboly spojené se vzduchem –  nejdříve maják a poté různé podoby orla. Nynější podoba loga v sobe ukrývá symboliku orla pořád – zobák orla, který rozděluje křídlo letadla. Modrá a červená barva v logu symbolizují nebe a zemi.





7.    Northwest Airines

Logo Northwest Airlines je návrhářským skvostem, důmyslně schovává písmena N a W a celé logo symbolizuje kompas jehož ručička neukazuje nikam jinam než na severo-západ.



8.    Nike

Sportovní značka Nike má ve svém znaku známou fajvku, kterou vytvořila výtvarnice Carolyn Davidson za pouhých $35. Logo má symbolizovat úspěch a rychlost a to krásně koresponduje s názvem loga - „Swoosh“ – zasvištění a celým konceptem značky Nike.
 




9.    Cisco


Společnost Cisco je významnou počítačovou  firmou, která pochází ze San Francisca, proto název Cisco odvozené právě od místa vzniku firmy. Různo-dlouhé čáry nejsou nad nápisem jen tak, mají v sobě skrytý tvar sanfranciského mostu Golden Gate.




10.    Toblerone

A jako třešnička na čokoládovém dortu, šampion mezi čokoládami, výborná švýcarská značka Toblerone. Ve svém znaku má nejznámější horu Švýcarska Matterhorn. To, ale není vše, jelikož čokoláda pochází konkrétně z města Bern, který má ve svém znaku medvěda, můžete siluetu médi vidět i v obryse hory.
Samotný název Toblerone spojuje jméno zakladatele (Theodor Tobler) a italské slovo torrone což je typ nugátu.


Věřím, že Vás náš článek inspiroval a že se hlouběji zamyslíte nad logotypem své firmy. Pokud si nebudete vědět rady, obraťte se na nás a na naše zkušené grafiky s kterými jistě najdete myšlenku.



Vaše Sedmička



Zdroje:

Zdroj I.
Zdroj II.
Zdroj III.

Poptávkový formulář

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.


Rychlá a přehledná administrace Vašeho webu

Využijte náš jednoduchý administrační systém pro správu obsahu. Stránky založené na systému 7RS jsou velmi snadno a intiutivně ovladatelné. Každý web postavený na našem redakčním systému má individuální design.

PO-NE 9-19 HOD.

+420

776 88 69 06

Naši klienti