CZ EN

Bez toho si web ani nezakládejte I.část

2.6.2016

Ať už máte web či e-shop, je velice důležitá obsahová hodnota stránek. Na webu by měla panovat rovnováha mezi obrázkovou a textovou částí.

Ač je textová část úplně něco jiného než část obrázková jedno mají společné a to jejich kvalita, která by měla být pokud možno co nejvyšší

 

Dnes se zaměříme na kvalitu textu a to po stránce nejen obsahové, ale i co se nadpisů či stylu písma a celkové jazykové úrovně týká.

A v pokračování článku Bez toho si web ani nezakládejte II. část si přiblížíme důležitost obrázkové složky webu.

 

Textové fonty

Nejdůležitější je vybrat jednotný textový font a ten trvale používat. Pokud potřebujete text odlišit, udělejte to za pomocí nadpisů, kurzívy, podtržítka či ztučnění písma nikoli použitím jiného fontu.

Pozor si dejte rovněž při výběru fontu, ne každý font podporuje všechny české znaky.

Pro rychlé vyzkoušení optimalizace textového fontu zkuste v daném fontu napsat větu:

 

PŘÍLIŠ ŽLUŤOUČKÝ KONÍK ÚPĚL ĎÁBELSKÉ ÓDY

 

Tato věta obsahuje všechny české znaky a Vy okamžitě uvidíte, jestli daný font češtinu podporuje. Pokud ne tak váš text bude vypadat jako kupa hieroglyfů

Konkrétní typy fontů podporující české znaky:

 

Bezpatkové fonty, které fungují bez problémů:

 

Patkové fonty, které fungují bez problémů:

 

Scripty, písma psaná rukou:

 

Nadpisy

Nadpis je téměř stejně tak důležitý jako celý obsah článku. Právě na základě nadpisu se čtenář rozhoduje, zda bude text číst nebo ne.

Tvorba dobrého nadpisu je mnohdy náročnější než napsání celého textu.

Dobrý nadpis by měl vzbudit zájem čtenáře pokračovat ve čtení a zároveň by měl informovat co od článku očekávat.

 

Tipy na napsání dobrého nadpisu:

  1. Nepřehánějte to se superlativy, slovy tipu nejlepší, nejvýhodnější,.. Nejsou tou nejlepší cestou. Lidé jsou reklamou přehlceni a titulek tohoto tipu by je mohl naprosto zbytečně odradit.

  2. Nadpis musí být graficky výrazný

  3. Nejdříve si napište článek a až poté se zamýšlejte nad nadpisem. Vymýšlení nadpisu vám půjde lépe.

  4. Máte-li napsaný článek, ale žádný nadpis Vás nenapadá, použijte do nadpisu slovo, které celý článek nejlépe vystihuje nebo se v textu objevuje nejčastěji.

Členitost textu

Je velmi důležité rozdělit celý text do odstavců a tím text `provzdušnit`, protože nikdo nechce číst jednolitý nezajímavý text. Nebojte se používat mezery, které celý text to naopak ucelí a už na první pohled bude vypadat lépe.

Gramatika

Pokud máte problém s českým jazykem, pište text ve Wordu nebo jiném textovém editoru, který má zabudovaný slovník daného jazyka a na největší hrubky Vás upozorní.

Ovšem není vůbec od věci nechat text přečíst druhou osobu, která provede poslední korekturu.

 

Váš text byste, ale měli před zveřejnění pokaždé prokonzultovat ještě s někým, kdo zhodnotí nejen stylistickou, ale i obsahovou stránku textu. Vždyť i nejlepší žurnalisté dávají své články před publikací ke korektuře, takže se opravdu není za co stydět.

Rada na závěr

Věřím, že Vám tento článek bude užitečný a pomůže Vám při psaní textů (nejen) na web. Pokud máte přesto problém s vyplněním svých stránek kvalitním textem, nemusíte se za to vůbec stydět. Existuje veliké množství copywiterů, kteří se tvořením textu či korekturou textu živý. Každý copywriter má svůj specifický styl psaní a pokud potřebujete najít vhodného copywritera nebo s textem jakkoli jinak poradit, obraťte se na nás a my Vám rádi pomůžeme.

 

Vaše Sedmička

 

Zdroje: http://www.detepak.cz

 
Poptávkový formulář

Vývoj software na zakázku

Vaší vizi přepracujeme do virtuální podoby, pomůžeme Vám domyslet všechny detaily, seznámíme Vás s prostředím, do kterého vstupujete. Zákazníkům se věnujeme naplno, vždy s osobním přístupem.

PO-NE 9-19 HOD.

+420

776 88 69 06

Naši klienti