CZ EN

7 pravidel SEO: optimalizace webu, kterou zvládnete sami

22.7. 2015

Slyšeli jste o SEO, ale nevíte si rady, jak takovou optimalizaci provést? Nebo jste naopak o SEO nikdy neslyšeli? Ať už patří do kterékoliv ze jmenovaných skupin, pokračujte ve čtení tohoto článku. Dozvíte se pravidla a doporučení, na základě kterých pak zvládnete základní SEO optimalizaci sami.

SEO je pojem označující optimalizaci pro vyhledávače. V podstatě jde o návod, jak vytvářet a upravovat webové stránky, aby byly vhodné pro vyhledávače. Čím více webová stránka odpovídá tomu, jakým způsobem pracují vyhledávače (jako například Seznam nebo Google), tím lepší pozici získává stránka ve výsledcích vyhledávání. A protože nikdo z nás neprohledává pátou nebo desátou stránku vyhledávání, je důležité umístit se co nejvíce vpředu.

1. Najděte klíčová slova SEO

Ze všeho nejdříve začněte analýzou klíčových slov. Potřebujete najít taková klíčová slova, která vystihují obsah Vašich webových stránek. Jedná se o slova a slovní spojení, které lidé často vyhledávají na internetu. Dobrou pomůckou může být našeptávač na Seznam.cz, který při zadání slova do vyhledávacího pole sám nabídne nejčastěji vyhledávaná klíčová slova.

2. Zvolte správnou doménu

Identifikovaná klíčová slova je vhodné použít také v doméně. Možná se rozhodujete mezi doménou odvozenou od jména firmy a doménou obsahující klíčové slovo. Výhodou domény obsahující klíčové slovo je, že pokud na Vaše stránky odkazuje jiný web, je z domény zřejmé, jaké mají Vaše stránky zaměření.

3. Pište web pro návštěvníky

Při psaní webu je důležité vytvořit relevantní obsah, který je přínosný, srozumitelný a stručný. Web by měl být také přehledný a jeho obsah aktuální. Zkrátka pište pro návštěvníky webu a ne pro vyhledávače.

4. Budujte zpětné odkazy

Pořadí Vašeho webu ve výsledcích vyhledávání také záleží na množství jiných webů, které odkazují právě na ten Váš. Jak ale získat zpětné odkazy? Můžete se registrovat do různých katalogů, psát články s odkazy na Váš web, přispívat do diskuzních fór opět s neodmyslitelným odkazem, odkazy můžete také vyměňovat.

5. Předejděte duplicitám

Duplicita vznikne, pokud se na různých URL adresách vyskytuje totožný obsah. Vyhledávač potom duplicitní adresu i se zpětnými odkazy ignoruje. Do zpětných odkazů vždy zapisujte jen jednu adresu, kterou si předem zvolíte.

6. Nepoužívejte Flash ani Javascript

Důvod je jednoduchý, u těchto technologií dochází k nesprávnému zaindexování do vyhledávačů. Případně, při použití těchto technologií vytvořte textovou alternativu navigace.

7. Vyhněte se dynamickým URL adresám

Používejte raději statické URL adresy a ideálně přípony .html nebo .htm. Tyto adresy jsou zároveň přehlednější pro návštěvníky webu.

 

Zaujal Vás tento článek nebo máte zájem o SEO?

Neváhejte nás kontaktovat na telefonním čísle +420 776 886 906, na emailové adrese info@7interative.cz nebo přes kontaktní formulář níže.

7 Interactive, s.r.o.

Poptávkový formulář

Vývoj software na zakázku

Vaší vizi přepracujeme do virtuální podoby, pomůžeme Vám domyslet všechny detaily, seznámíme Vás s prostředím, do kterého vstupujete. Zákazníkům se věnujeme naplno, vždy s osobním přístupem.

PO-NE 9-19 HOD.

+420

776 88 69 06

Naši klienti